موفقیت

مهارت های فنی یا سخت در رزومه

رزومه و مهارت های موجود در رزومه باید گزارشی دقیق و درست از شما، سابقه کاری و توانایی ها باشد. اما با ساختن آن به گونه ای که مستقیماً نیازهای آن ها را برطرف می کند، به مدیر استخدام و استخدام کنندگان کمک کنید. متفکر و دقیق باشید و بدانید زمان و کاری که صرف این کار می‌کنید مطمئنا نتیجه خواهد داد. آموزش تایپ ده انگشتی به زبان ساده که می توانید در رزومه بگنجانید.

مهارت های فنی یا سخت در رزومه چیست؟

وقتی مهارت‌های سخت را در رزومه خود فهرست می‌کنید، مهارت‌ها و گواهینامه‌های خاصی را در نظر بگیرید. برای مثال، توسعه‌دهندگان وب فرانت‌اند سطح تخصص خود را در HTML، CSS و جاوا اسکریپت و سایر فناوری‌هایی که شرکت در آگهی‌های شغلی فهرست می‌کند، گزارش می‌کنند. در همین حال، یک کنترل کننده مالی ممکن است یک پایه قوی در گزارش GAAP یا SEC داشته باشد و مهارت های رزومه یک حرفه ای اداری می تواند گواهینامه CAP یا MOS را تبلیغ کند. سشن در پی اچ پی به زبان ساده

در اینجا چند مهارت رزومه سخت برای 15 رشته مورد تقاضا آورده شده است:

  • حسابداری یا حسابداری – توانایی های اساسی شامل صورتحساب، جمع آوری، پرداخت، تطبیق حساب و مهارت در نرم افزارهایی مانند QuickBooks، FreshBooks و Xero است.
  • تجزیه و تحلیل داده ها – کسب و کارها به متخصصانی نیاز دارند که بتوانند داده های فنی را برای سهامداران مختلف جمع آوری و تفسیر کنند. مهارت های سخت در این زمینه از دانش کامل تئوری و عمل پایگاه داده رابطه ای تا مهارت های نوشتاری و کلامی قوی را شامل می شود. بهترین سریال کره ای از نظر کاربران جهانی معرفی شده اند.
  • حریم خصوصی داده ها – امنیت سایبری برای هر سازمانی که با اطلاعات حساس یا اختصاصی مشتری سر و کار دارد، مهم است. مهارت های خاص مورد نیاز به موقعیت و رشته بستگی دارد.
  • برنامه ریزی منابع سازمانی – سیستم های ERP مانند Oracle، NetSuite و SAP به کارفرمایان کمک می کنند تا تجارت خود را مدیریت کنند و عملکردهای خود را خودکار کنند. حرفه ای ها در این زمینه می خواهند مهارت های کدنویسی و مهارت های مدیریت پروژه خود را بیان کنند.
  • منابع انسانی – شرکت ها برای ارزیابی و استخدام نامزدهای شغلی، کمک به کارکنان جدید و توسعه تلاش های حفظ و نگهداری به متخصصان منابع انسانی متکی هستند. این متخصصان همچنین ممکن است تعامل کارکنان را مدیریت کنند، ابتکارات سلامتی ایجاد کنند و برنامه های آموزشی و تیم سازی را توسعه دهند. اگر این منطقه شماست، می‌خواهید مهارت‌های ارتباطی قوی و مدیریت پروژه خود را در رزومه خود ارتقا دهید.

  • چندزبانگی – هر چه بتوانید به مشتریان و مشتریان بیشتری خدمت کنید، ارزش بیشتری برای یک کارفرما دارید. زبان های دوم مورد تقاضا به صنعت و شهر بستگی دارد، اما اسپانیایی، چینی، عربی، فرانسوی و آلمانی از جمله زبان های مورد تقاضا هستند. حتی اگر برای موقعیتی درخواست می‌دهید که نیازی به تعامل با مشتریان بین‌المللی ندارد، تسلط به زبان دیگری یک دارایی مهم برای ذکر است. مهارت های منحصر به فرد در رزومه شما باعث می شود در بین رقبا متمایز شوید.
  • اتوماسیون فرآیند – کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند و هوش مصنوعی، منابع را صرفه‌جویی کنند و دقت را بهبود بخشند تا وظایف اصلی را بر عهده بگیرند. در عین حال، شرکت‌ها برای راه‌اندازی و نظارت بر آن سیستم‌ها به انسان‌ها متکی هستند. برجسته کردن تجربه حرفه ای خود در این زمینه، یا تکمیل یکی از برنامه های صدور گواهینامه، می تواند شما را به طور قابل توجهی برای کارفرمایان جذاب تر کند.
  • مدیریت پروژه – در بخش مهارت‌های سابقه کاری و رزومه، آشنایی خود را با نرم‌افزار و بهترین روش‌های مورد نیاز برای مشاهده پروژه از ابتدا تا انتها نشان دهید. (گواهینامه حرفه ای [PMP] مدیر پروژه، ارائه شده توسط موسسه مدیریت پروژه، تأیید بسیار مطلوبی از مهارت های شما را نشان می دهد.)
  • مهارت‌های تحقیق – چه برای کشف الکترونیکی، چه برای اطلاعات رقیب یا جمع‌آوری داده‌های داخلی، کارفرمایان به دنبال نامزدهای شغلی هستند که می‌دانند چگونه از ابزارها و روش‌های تحقیق درست استفاده کنند. مهارت‌های تحقیق سخت در رزومه شما ممکن است شامل تجربه مصاحبه، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، و تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌های جمع‌آوری‌شده برای کمک به ذینفعان برای رسیدن به راه‌حل باشد. تسلط بر فناوری های مرتبط نیز باید در رزومه شما ذکر شود.
  • تسلط بر نرم افزار – امروزه تقریباً هر شغل اداری حداقل به دانش اولیه مایکروسافت آفیس و برنامه های G Suite برای پردازش کلمه، صفحات گسترده، ایمیل، ارائه ها و همکاری نیاز دارد. بسیاری از نقش ها به دانش بسیار عمیق تری از فناوری ها نیاز دارند. مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و زمینه‌های خلاق نمونه‌های بارز هستند، اما مهارت فناوری در بسیاری از بخش‌ها و نقش‌های دیگر بسیار ارزشمند است. زمینه حقوقی را در نظر بگیرید: 62 درصد از وکلا در نظرسنجی رابرت هاف گفتند که تصمیمات استخدامی آنها بیشتر تحت تأثیر توانایی های فنی نامزدهای شغلی است تا مهارت های نرم آنها.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو – سئو و پسرعموی آن، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، جنبه های کلیدی هر نقشی است که با محتوای آنلاین سروکار دارد – از نویسندگان و ویراستاران گرفته تا تبلیغاتگران و متخصصان منابع انسانی. مهارت‌های سخت SEO/SEM برای رزومه شامل تجربه کاری (یا دانش) Google Analytics و Keyword Planner، بهینه‌سازی کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها، و HTML/CSS و JavaScript است.
  • مهارت‌های تایپ – کدنویس‌های پزشکی، رونویس‌کننده‌ها، زمان‌بندی‌کننده‌ها، کارمندان، متخصصان ورود داده‌ها و متخصصان اداری باید توانایی‌های صفحه کلید سریع و دقیق داشته باشند. سرعت چقدر است؟ این به صنعت و شغل بستگی دارد، اما شرح شغل باید به شما سرنخی بدهد. برای بررسی سرعت و دقت خود، به یکی از وب‌سایت‌های تست سرعت تایپ رایگان بروید. سپس برای سازگاری، دوباره آنها را در وب سایت دیگری بررسی کنید.
  • نوشتن و ویرایش – همانطور که مهارت‌های کلامی و ارائه‌ای صیقلی، مهارت‌های ارزشمند مردم در محیط کار امروزی است، نوشتن و ویرایش قوی تقریباً در هر زمینه‌ای مهارت‌های بسیار ارزشمندی هستند. یادداشت‌های مکتوب بین بخشی، ایمیل‌ها و سایر ارتباطات داخلی واضح و متقاعدکننده، سازمان را زمزمه می‌کند. و هیچ سازمانی نمی‌خواهد محتوای خارجی – متن وب‌سایت، بیانیه‌های مطبوعاتی، مطالب چاپی یا حتی ایمیل‌های شرکتی – که با دستور زبان و دیکشنری نادرست یا ساختار و سازماندهی جملات ضعیف باشد.
  • به خاطر داشته باشید که رزومه باید نمونه هایی از نحوه استفاده از مهارت های سختی که بیشترین ارتباط را با شغل مورد نظر شما دارد ارائه دهد. در صورت امکان، دستاوردهای خاص و قابل اندازه گیری را برای هر موقعیتی که دارید یادداشت کنید. اگر یک بازاریاب دیجیتال هستید، نرخ تبدیل و کلیک را ارائه دهید. اگر مدیر پروژه هستید، پروژه هایی را که به موقع و با بودجه انجام شده اند به نمایش بگذارید – و تأثیر آن ها را گزارش کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا