ورزشی

حقایق جالب درباره ی بازی های المپیک

ادی ایگان اولین ورزشکاری بود که در المپیک تابستانی و زمستانی موفق به کسب مدال طلا شد.

ادی ایگان بوکسور و باب اسلحه‌باز آمریکایی به‌عنوان اولین ورزشکاری که مدال‌های طلای المپیک تابستانی و زمستانی را کسب کرده است، مورد ستایش قرار گرفت. ایگان در بازی‌های المپیک تابستانی آنتورپ 1920 در بخش بوکس سبک وزن شرکت کرد. سپس در بازی‌های المپیک زمستانی لیک پلاسید در سال 1932 به عنوان عضوی از تیم باب اسلید ایالات متحده شرکت کرد.

سایر ورزشکارانی که در المپیک تابستانی و زمستانی شرکت کردند و مدال‌هایی را به دست آوردند عبارتند از ژاکوب تولین تامز، اسکی‌باز نروژی و ملوان که در سال 1924 شامونیکس و بازی‌های 1936 برلین بازی کرد و مدال‌های خود را به خانه برد. پس از آن، کریستا لودینگ-روتنبرگر، اسکیت‌باز سرعت و دوچرخه‌سوار آلمانی در مسابقات سارایوو 1984، کلگری 1988 و بازی‌های سئول 1988 به رقابت پرداخت و مدال‌هایی کسب کرد. سپس، کلارا هیوز، دوچرخه‌سوار و اسکیت‌باز سرعت کانادایی، دو مدال از بازی‌های المپیک تابستانی آتلانتا 1996 و چهار مدال از سه المپیک زمستانی به دست آورد. در نهایت لورین ویلیامز دونده سرعت و باب اسلحه سوار آمریکایی موفق به کسب مدال از بازی های المپیک زمستانی سوچی 2014 و دو المپیک تابستانی شد. اینجا را بخوانید

المپیک 2008 پکن بسیار خوش شانس است.

طرفداران ورزش خرافه با شنیدن حقایق المپیک مانند این یک نفس راحت می کشند. المپیک 2008 پکن به طور خاص در ساعت 8 بعدازظهر در 8 اوت 2008 افتتاح شد. بخشی از فرهنگ چینی عدد 8 را به رفاه و اعتماد به نفس پیوند می دهد. به همین دلیل کشور میزبان مراسم افتتاحیه زیبا را با کمی خوش شانسی آغاز کرد.

مایکل فلپس از اولین المپیک خود هیچ مدالی به خانه نبرد.

مایکل فلپس شناگر آمریکایی به عنوان پرافتخارترین ورزشکار تمام دوران ستایش می کند. او در مجموع 28 مدال را تنها در یک رشته ورزشی، شنا، به خانه برد. او در حال حاضر رکورد بیشترین تعداد مدال طلای المپیک را نیز در اختیار دارد. اولین المپیکی که او به آن راه یافت، المپیک 2000 سیدنی بود. با این حال، او در آن زمان موفق به کسب مدال نشد. او تنها در المپیک 2004 آتن شروع به کسب مدال کرد. فلپس در سبک‌های مختلف شنا شرکت کرد، اما به دلیل تسلط بر شنای 100 متر و 200 متر باترفلای به شهرت رسید.

المپیک 1960 Squaw Valley جادویی بود.

علاقه مندان به ورزش های افسانه ای با شنیدن حقایق المپیک که شامل داستان نویسان مشهور می شود، خوشحال می شوند. والت دیزنی در سازماندهی بازی های المپیک زمستانی Squaw Valley در سال 1960 شرکت کرد. او به عنوان رئیس کمیته نمایش مراسم افتتاحیه و اختتامیه را رهبری کرد. تاجر معروف تنها در مراسم افتتاحیه بیش از 5000 سرگرم کننده را استخدام کرد. اطلاعات کامل

کمیته المپیک به برندگان به جای مدال تاج اهدا می کرد.

هنگامی که المپیک مدرن در سال 1868 آغاز شد، برندگان به جای مدال تاج های تاج گل زیتون دریافت کردند. در آن زمان، کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت تا از رسم تاج گذاری برندگان از المپیک باستان پیروی کند. آنها در نهایت از مدال هایی استفاده کردند که از المپیک 1904 سنت لوئیس شروع شد.

برابری جنسیتی در المپیک به نمایش گذاشته شد.

در طول المپیک 1896 آتن، ورزشکاران تنها در 43 رشته برای دو و میدانی، تنیس، ژیمناستیک، شنا، وزنه برداری، شمشیربازی، کشتی و تیراندازی شرکت کردند. کمیته بین المللی المپیک ورزش های بیشتری را اضافه کرد که معیارهای آنها را قبول کردند. یک ورزش در المپیک باید توسط مردان در 75 کشور در حداقل چهار قاره و توسط زنان در 40 کشور در حداقل سه قاره انجام شود. IOC در نهایت عوامل بیشتری را با توجه به تأثیر بر برابری جنسیتی اضافه کرد.

کووید-19 المپیک 2020 توکیو را به تعویق انداخت.

یکی از حقایق المپیک که قلب ورزش دوستان را شکست، مربوط به بازی های اخیر است. مقامات رسمی بازی های المپیک 2020 توکیو را به دلیل همه گیری کووید-19 به تاریخ دیگری موکول کردند. به جای برنامه 24 جولای 2020، برگزارکنندگان افتتاحیه را به 23 ژوئیه 2021 موکول کردند. کمیته بین المللی المپیک قبل از اعلام با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دیدار کرد. آنها موافقت کردند که بازی های المپیک تابستانی مورد انتظار را برای ایمنی همه درگیران برگزار کنند.

ورزش همواره یکی از چیزهایی بوده است که به همه انگیزه می دهد. توصیه می کنیم فیلم های انگیزشی را تماشا کنید – اطلاعات بیشتر– تا با داستان زندگی قهرمانانه ورزشکاران و افراد موفق آشنا شوید و از آن ها الهام بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا