دسته‌بندی نشده

آمار خشونت خانگی

خشونت خانگی، از بسیاری جهات، یک اپیدمی است. اگرچه در دید ساده، قربانیان اغلب نامرئی هستند، با ترس موقعیت خود را انکار می کنند و پشت نمای یک خانه شاد پنهان می شوند. اما آمار یک واقعیت تکان دهنده را نشان می دهد. بر اساس گزارش ائتلاف ملی علیه خشونت خانگی، به طور متوسط نزدیک به 20 نفر در دقیقه توسط یک شریک صمیمی در ایالات متحده مورد آزار فیزیکی قرار می گیرند. در طول یک سال، این معادل بیش از 10 میلیون زن و مرد است. این گروه همچنین گزارش می دهد که از هر سه زن، یک زن و از هر چهار مرد یک نفر قربانی خشونت فیزیکی توسط یک شریک صمیمی شده است. بر اساس برنامه مداخله خشونت خانگی، این خشونت شریک جنسی را “بزرگترین علت آسیب به زنان” می داند.

هر ۹ ثانیه یک زن در آمریکا مورد حمله یا ضرب و شتم قرار می گیرد.

تصور محدوده ای که در مورد آن صحبت می کنیم سخت است. هافینگتون پست در سال ۲۰۱۷ محاسبه کرد که تعداد زنان کشته شده توسط یک شریک مرد فعلی یا سابق به دو برابر تعداد سربازان کشته شده در جنگ افغانستان و عراق در همان بازه زمانی ۱۱ ساله افزایش یافته است.

امی سانچز، مدیر Break The Cycle، سازمانی در کمیته راهبری NO MORE، به Good Housekeeping می گوید: «خشونت خانگی یک بیماری همه گیر است، مهم نیست به چه آماری نگاه کنید، اما به عنوان یک جامعه اغلب چشمان خود را روی آن می بندیم.

سانچز خاطرنشان می کند: ” اگرچه میزان خشونت خانوادگی در آمریکا طی ۱۰ سال گذشته کاهش یافته است، اما میلیون ها زن و کودک وجود دارند که ما می دانیم هر روز در خانه های خشونت آمیز زندگی می کنند.” اگر ما یک مساله بهداشتی داشتیم که می دانستیم میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، با هم کار می کردیم تا آن را کشف کنیم، مانند آنچه برای مقابله با سیگار کشیدن و بیماری قلبی انجام شده است. اما از آنجا که این یک مساله خصوصی است، مردم در مورد آن صحبت نمی کنند.” در تلاشی برای سرنگونی این تابو، آمارهای شگفت‌انگیزی را در مورد این موضوع جمع‌آوری کردیم – و داده‌ها چشم‌نواز هستند.

از هر 4 زن، 1 نفر و از هر 7 مرد، 1 نفر قربانی خشونت فیزیکی شدید توسط یک شریک صمیمی شده اند.

چه کسی خشونت خانگی را تجربه می کند

به گفته انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا، حقیقت ناراحت کننده این است که نزدیک به ۲۰ درصد ازدواج ها و مشارکت های صمیمانه خشونت فیزیکی را تجربه خواهند کرد. سو استفاده عاطفی حتی شایع تر است.

شغل، سطح درآمد، محیط شهری یا حومه شهر – مطالعات نشان می دهد که هیچ یک از این عوامل نشانگر کم و بیش حوادث آزار خانگی نیستند. طبق گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، زنان چند نژادی بالاترین درصد خشونت را از شریک جنسی خود تجربه می‌کنند و مرکز کنترل بیماری می‌گوید که زنان سفیدپوست، سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار همگی به میزان یکسانی از این خشونت متحمل می‌شوند. تا آنجا که مشخص می شود کدام ایالت های ایالات متحده دارای بالاترین میزان خشونت خانگی هستند، یک گزارش آلاسکا را به عنوان بدترین آنها معرفی می کند – و شامل مین، نیومکزیکو، تگزاس، رود آیلند، ویسکانسین و ورمونت در لیست است – اما اشاره می کند که معیارهای متفاوتی در هر ایالت وجود دارد. رتبه بندی قطعی را غیرممکن می کند.

در یک روز معمولی بیش از بیست هزار تماس با خطوط تلفنی خشونت خانگی گرفته می شود.

جالب اینجاست که این فراگیری باورنکردنی خشونت است که دبورا تاکر از مرکز ملی خشونت خانگی و جنسی می گوید مردم را در انکار نگه می دارد. او توضیح می دهد: ” هیچ کس نمی خواهد آن را تصدیق کند زیرا منجر به درک بیشتر از چیزی می شود که می خواهند با آن مواجه شوند.” “خیلی وقت ها می خواهند از این موضوع به عنوان یک معضل نام ببرند:” باید آدم هایی باشند که بی سواد و محروم باشند. این فقط یک راه برای دور شدن از خودتان است و احساس می کنید که این اتفاق برای آدم های طبقه شما، در محله شما نمی افتد. این خودخواهی است. اما همه جا هست و پذیرشش واقعا سخت است.”

طبق گزارش ها، زنان بین 18 تا 24 سال آسیب پذیرترین افراد در برابر خشونت شریک هستند. و در حالی که 85 درصد از قربانیان آزار خانگی زنان هستند، یافته‌های تحقیق ملی خشونت علیه زنان در سال 2000 وزارت دادگستری ایالات متحده نشان می‌دهد که تجارب زنان به سختی برابر است: «زوج‌های همجنس‌گرا نسبت به زوج‌های دگرجنس‌گرا خشونت کمتری را از شریک جنسی خود تجربه می‌کنند».

تنها ۳۴ درصد از افرادی که توسط یک شریک صمیمی زخمی می شوند، تحت مراقبت های پزشکی قرار می گیرند.

و از طرف دیگر، مردانی که آزار خانگی را تحمل می کنند و با شرکای صمیمی مرد زندگی می کنند، بیش ترین گروه مردان قربانی هستند. تقریبا دو برابر مردان همخانه گزارش شده است که “در مقایسه با مردانی که با آن ها زندگی می کنند، یا با آن ها ازدواج کرده اند، مورد تجاوز، حمله فیزیکی و آزار جنسی قرار می گیرند”.

چرا زنان می مانند

تنها 34 درصد از افرادی که توسط شرکای صمیمی مجروح می‌شوند، مراقبت‌های پزشکی برای آسیب‌های خود دریافت می‌کنند – و حتی تعداد کمتری نیز درگیر اجرای قانون می‌شوند. (بررسی ملی خشونت علیه زنان نشان می دهد که تنها 27 درصد از “حمله های فیزیکی که علیه زنان انجام می شود سالانه به پلیس گزارش می شود). دبورا تاکر از مرکز ملی خشونت خانگی و جنسی می‌گوید: «من زنانی را دیده‌ام که قبل از دریافت کمک، یک هفته با یک آسیب جدی رفتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا