موفقیت

اهداف زندگی ، مثال هایی برای یک زندگی معنادار

یافتن معنای زندگی یکی از آن اهداف زندگی است که همه می خواهند به آن برسند. اما آیا این فقط یک هدف یا مجموعه ای از اهداف کوچکتر است که در نهایت شما را به آرامش درونی می رساند؟

در کشور ژاپن معنی و مفهوم ایکیگای وجود دارد که گفته شده است  معنی نهایی زندگی ما در تقاطع کارهایی می باشد که ما دوست داریم آنها را انجام دهیم، کارهایی که در قبال انجام دادن آنها دستمزد دریافت میکنیم، و چیزی که ما را به شوق و اشتیاق می رساند و هر آنچه که جهان به آن احتیاج دارد. در این فهرست که مربوط به اهداف زندگی است، ما سعی کردیم که بهترین اهداف را فهرست کنیم تا به افراد کمک کند که بتوانند ” دلیل بودن” را بیابند و با انگیزه ی بیشتری یکی زندگی با معنا داشته باشند.

1. مهربان باشید

چگونه مهربان باشیم، چگونه جذاب باشیم؟ این ها احتمالا سوالاتی است که در ذهن دارید. مهربانی آزادی است و یک راه عالی برای تمرین این آزادی، نشان دادن مهربانی هر روز است. مهربانی با کسانی که در زندگی تان هستند (حتی غریبه ها) راهی عالی برای احساس ارتباط با مردم، تمرین ذهن آگاهی و افزودن هدف به زندگی خود بدون خودخواهی است. یکی از جوابهای سوال چگونه جذاب باشیم؟ این است که مهربان باشید.

2. هدف برای رشد شخصی

توسعه فردی مستمر یکی از مهمترین اهداف زندگی نیز هست. کار کردن روی خودمان باعث می شود احساس بهتری داشته باشیم و وقتی احساس بهتری داریم، به عنوان بهترین نسخه ممکن از خود عمل می کنیم. با هدف دستیابی به پتانسیل کامل خود، زندگی با پشیمانی کمتری خواهید داشت. توسعه شخصی همچنین می تواند منبع الهام فوق العاده ای برای حرکت به جلو و بلند شدن دوباره باشد، حتی اگر به پایین ترین سطح خود رسیده اید.

3. روابط بد را کنار بگذارید

چه یک رابطه عاشقانه باشد یا یک دوستی مسموم، اگر زمان، انرژی یا شادی شما را تلف می کند، باید از بین برود. اگر روی رابطه ای سرمایه گذاری کنید که رضایت بخش نیست، نمی توانید بهترین زندگی خود را داشته باشید.

4. اطراف خود را با افراد خوب احاطه کنید

با احاطه کردن خود با کسانی که به آنها نگاه می کنید یا کسانی که آنها را تحسین می کنید، خود را به فرد بهتری تبدیل خواهید کرد. این به این دلیل اتفاق می افتد که ما در کسانی که به آنها نگاه می کنیم پتانسیل را می بینیم و وقتی پتانسیل را در دیگران می بینیم، می توانیم پتانسیل را در خودمان ببینیم. اگر در حال حاضر هیچ یک از چنین افرادی را در اطراف خود ندارید، نگران نباشید. زندگی پر از فرصت‌هایی برای ملاقات با افراد جدید است ،فقط مطمئن شوید که در جایی هستید که این اتفاق می‌افتد.

5. ​​مرتباً با یکی از عزیزانتان کار جدیدی انجام دهید

آیا کسی را در زندگی خود دارید که دوست دارید بیشتر به او نزدیک شوید؟ یا شاید احساس می کنید که پیوند یا رابطه شما با کسی نیاز به کمی TLC اضافی دارد. امتحان کردن چیز جدید یا ماجراجویانه با کسی که دوستش دارید، باعث نزدیک شدن شما به هم می شود.

6. گفتگوهای عمیق داشته باشید

به طور مرتب از شایعات و صحبت های کوچک دوری کنید. داشتن یک مکالمه باز، صادقانه و آسیب پذیر با یک نفر می تواند به طور مداوم به زندگی شما معنای بیشتری بدهد.

7. زمان نمایش خود را محدود کنید

بسیاری از ما تمام روز برای کار به صفحه نمایش خیره می شویم و سپس به خانه می آییم و کمی بیشتر خیره می شویم. ما زمان زیادی را صرف اتصال به یک صفحه نمایش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم در حین انجام این کار، زندگی ما محو شود. سعی کنید هر بار که کارتان تمام شد، تلفن را کنار بگذارید و لپ تاپ را کنار بگذارید. این به شما کمک می کند تا در زمان استراحت بیشتر حضور داشته باشید و آرامش داشته باشید و در دراز مدت، کمتر به صفحه نمایش معتاد شوید.

8. کاری ترسناک انجام دهید، تا زمانی که دیگر شما را نترساند

اگر شما از چیزی میترسید، احتمال این وجود خواهد داشت که شما را مجبور میکند که رشد کنید. زمانی که با یک موقعیت حساس و چالش انگیز مواجه می شوید، تلاش کنید تا با ترس های خودتان روبرو شوید و آن کاری را انجام دهید که فکرش را نمی کردید که امکان پذیر باشد البته انجام این کار تا زمانی که شما ایمن باشید درست است. با انجام مداوم این کار، شما میتوانید به ترس های خود غلبه کنید و یک زندگی بدون منفی بافی غیر ضروری را تجربه کنید.

9. شکست را در آغوش بگیرید

این ممکن است خلاف واقع به نظر برسد، اما وقتی این واقعیت را قبول می کنید که هیچ چیز و هیچ کس کامل نیست، شکست های شما به درس تبدیل می شوند. این درس ها به شما کمک می کند در طول زندگی رشد کنید و تجربه بیشتری کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا