کسب و کار

بهره وری بیشتری در کار در منزل

یک مطالعه بزرگ جهانی در مورد کار از راه دور، که توسط Paper Giant برای Atlassian انجام شد، نشان داد که 40٪ از پاسخ دهندگان احساس می کردند که کار از خانه به ساعات قابل توجهی طولانی تر تبدیل می شود.

اما لازم نیست اینطور باشد. همانطور که ما همچنان از فضاهای اداری سنتی دور می شویم، در مواجهه با همه گیر COVID-19 و فراتر از آن، کارگران از راه دور می توانند تعدادی هک و ترفند را برای افزایش بهره وری به کار گیرند. هدف؟ برای ضربه زدن به تمام اهداف خود بدون آسیب رساندن به سلامتی یا تعادل کار و زندگی شما. در ادامه نه اصل علمی مورد تایید و تایید شده توسط متخصصان در مورد بهره وری خود را بخوانید.

1. چیدمان میز اصلی

مطالعه Paper Giant نشان داد که 49 درصد از کارگران احساس می‌کنند که اگر می‌خواهند از خانه به کار خود ادامه دهند، به فضای کاری بهتری نیاز دارند و بیش از یک سوم (34 درصد) گفتند که فضای کارشان راحت‌تر از محل کار است. راه حل؟ از به هم ریختن انبوه کاغذها خودداری کنید و روی میز کار کنید.

گزارشی که اخیرا توسط مجله علوم اعصاب منتشر شد ثابت کرد که بهم ریختگی توانایی مغز را برای پردازش صحیح اطلاعات محدود می کند. بنابراین، اگر می‌خواهید کارها را با کارآمدی کامل‌تر شروع کنید، وقت آن است که مرتب کنید.

ابتدا سعی کنید دفتر خانه خود را با ایجاد فضاهای جداگانه برای مواد مرجع، لوازم و پروژه های بلندمدت، قبل از تعیین تاریخ دور انداختن به تعداد زیادی که ممکن است، «منطقه بندی» کنید. سپس خود میز را خالی کنید و فقط وسایلی را جایگزین کنید که برای کارهای روزمره شما ضروری هستند.

در نهایت، هر جا که می‌توانید، رنگ‌هایی را اضافه کنید – یک عکس روی دیوار، یک محافظ صفحه یا حتی لیوان مورد علاقه‌تان. رنگ می‌تواند تاثیر زیادی بر خلق و خو داشته باشد، زیرا سبز و آبی بهره‌وری را افزایش می‌دهد، بنابراین به چشم‌انداز اقیانوس برسید یا یک گیاه برگ‌دار را به کار اضافه کنید. (در کنار سبز بودن آنها، مطالعه ای از دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان داد که گیاهان از نظر بهره وری الهام بخش مزایای بیشتری دارند).

2. تک تک وظایف را بپذیرید

حقیقت بی‌رحمانه این است که تعداد بسیار کمی از ما می‌توانیم چند کار را به طور مؤثر انجام دهیم. به گفته پروفسور دیوید استریر از دانشگاه یوتا، متخصص در حواس پرتی شناختی، در واقع، تقریباً 2٪ از جمعیت را تشکیل می دهد. مشکل این است که وقتی از کاری به کار دیگر می پریم، در واقع کار بیشتری انجام نمی دهیم. در عوض، ما مغز خود را مجبور می‌کنیم که دائماً سرعت خود را تغییر دهد، وظایف را به طور نامنظم‌تری هدایت کند و گیربکس داخلی‌مان را به آتش بکشد. پاسخ این است که هیولای چندوظیفه ای را بکشید و تک تک وظایف را در آغوش بگیرید.

رایان جکسون، مربی کسب‌وکار، نویسنده کتاب «موفقیت» می‌گوید: «به ما این افسانه فروخته شده است که انجام چند کار یک مهارت ارزشمند است که به ما توانایی انجام همه کارها را می‌دهد – اما این نمی‌تواند دور از واقعیت باشد. شورش.»

او توضیح می‌دهد: «رویکرد سازنده‌تر این است که روزها یا نیم‌روزها را به موضوعات یا کارهای مرتبط نزدیک اختصاص دهیم. “به این ترتیب، از بین بردن کارها در یک لحظه آسان تر است و حتی اگر حواس شما پرت شود، سریع تر دوباره موضوع را انتخاب کنید.”

3. برای فردا، امشب برنامه ریزی کنید

مطالعه Paper Giant نشان داد که 44 درصد از کارگران بر این باورند که اکنون مهم‌تر است که بدانند جدا از پارامترهای زندگی اداری چگونه به خود انگیزه بدهند. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، فهرست کارها است – و بهترین زمان برای تهیه آن فهرست، شب قبل است.

در حالی که هنوز در حالت کار هستید، 10 دقیقه آخر روز خود را برای ارزیابی کاری که واقعاً نیاز دارید فردا انجام دهید اختصاص دهید – کاری که وقتی اول صبح سرد به سراغ آن می‌روید ممکن است دو برابر بیشتر طول بکشد. نکته کلیدی این است که لیست خود را کوتاه نگه دارید تا زیاد به نظر نرسد. به گفته نیام گراهام، رئیس HR جهانی در Workhuman، ماتریس فوری-مهم راهی عالی برای انجام این کار است.

گراهام می گوید: «در غیر این صورت به عنوان ماتریس آیزنهاور شناخته می شود، این یک ابزار عالی برای کمک به اولویت بندی وظایف است، به خصوص زمانی که از خانه کار می کنید. ماتریس به شما کمک می کند تا وظایف را به چهار ربع بر اساس فوریت و اهمیت سازماندهی کنید. سپس می‌توانید کارهای «فوری-مهم» را مستقیماً انجام دهید و کارهای دیگر را برنامه‌ریزی کنید، محول کنید یا حذف کنید.

4. فهرستی از کارهایی که نباید انجام دهید تهیه کنید

بنابراین شما لیست کارهای خود را تهیه کرده اید، اما برای به حداکثر رساندن عادات سالم خود، به عکس آن نیز نیاز دارید. لیست کارهایی که نباید انجام دهید باید افزودنی دائمی به فضای کاری شما باشد و شامل تمام مواردی باشد که می خواهید در طول روز کاری از آنها دوری کنید – به رسانه های اجتماعی، ویدیوهای گربه ها، سینک ظرفشویی پر از ظروف فکر کنید.

جکسون می‌گوید: «بدون چشم‌اندازی که رئیس‌تان پشت سر شما پرسه می‌زند، حتی منظم‌ترین کارگران نیز در معرض وسوسه اتلاف وقت هستند. ایجاد یک لیست [ممنوع] به شما کمک می کند تا به شما یادآوری کند که از چه چیزی اجتناب کنید، در حالی که در واقع مسدود کردن خود از وب سایت های خاص در طول روز کاری به شما کمک بیشتری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا