جنسی و زناشویی

بیماری های مسری در کودکان

در این مطلب به معرفی بیماری های مسری در کودکان، جلوگیری از ابتلا و نحوه درمان آن ها خواهیم پرداخت. پس بدون اتلاف وقت به سراغ معرفی این بیماری ها می رویم. علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی

سرماخوردگی و آنفولانزا: مسری

جای تعجب نیست که به آن سرماخوردگی می گویند — متوسط ​​کودکان پیش دبستانی و ابتدایی بین 6 تا 10 سرماخوردگی در سال رنج می برند. علائم سرماخوردگی – از جمله گلودرد، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و خستگی – می تواند چند روز تا دو هفته ادامه داشته باشد.

چگونه گسترش می یابد. هنگامی که فرد بیمار سرفه یا عطسه می کند، ویروس های سرماخوردگی از طریق قطرات موجود در هوا به بچه ها می رسد. بچه‌ها همچنین از طریق تماس مستقیم با دوستانی که بو می‌کشند یا با دست زدن به سطوح میکروب‌زا – مانند اسباب‌بازی‌ها یا میزهای کلاس درس – و سپس دست زدن به صورت، به‌ویژه دهان یا چشم‌هایشان، سرماخوردگی را می‌گیرند.

جلوگیری. دریافت واکسن سالانه آنفولانزا به کودک بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا است. همچنین می‌توانید با آموزش شستن مکرر دست‌های خود با صابون و آب گرم، خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش دهید. کودکان همچنین باید بیاموزند که از تماس نزدیک و به اشتراک گذاشتن غذا و ظروف با افراد دیگر اجتناب کنند. آنها همچنین باید از قرار دادن دست ها و سایر اقلام غیر خوراکی در دهان خودداری کنند. مضرات آناناس

رفتار. در حالی که هیچ درمانی برای سرماخوردگی وجود ندارد، می‌توانید وقتی فرزندتان سرماخورده است، احساس راحتی بیشتری کنید. برای درد و مایعات فراوان به آنها استامینوفن بدهید. غرغره آب نمک می تواند گلودرد را کاهش دهد و بخار به رفع احتقان کمک می کند. اگر علائم سرماخوردگی با تب بالا، دردهای شدید عضلانی و خستگی همراه باشد، ممکن است فرزند شما به آنفولانزا مبتلا شود. در مورد راه های دیگر برای کاهش علائم با پزشک خود صحبت کنید.

بیماری دست، پا، دهان: مسری

بیماری دست، پا و دهان یک بیماری ویروسی شایع است که اغلب نوزادان و کودکان زیر 5 سال را درگیر می کند. علائم شامل تب، زخم های دهان و بثورات پوستی است.

چگونه گسترش می یابد. ویروس هایی که باعث بیماری دست، پا و دهان می شوند در بزاق، مخاط بینی، مدفوع و مایعات از تاول های دهان افراد آلوده منتقل می شوند. کودک شما همچنین می تواند با لمس هر چیزی که توسط شخصی که آن را لمس می کند، آن را بگیرد.

جلوگیری. شستن مکرر دست ها به جلوگیری از گسترش بیماری دست، پا و دهان کمک می کند. همچنین کودک شما باید از تماس نزدیک یا به اشتراک گذاشتن غذا یا ظروف با کودکان دیگر خودداری کند. اگر کودک آلوده به خانه شما رفته است، اسباب بازی ها و سطوح خانگی را که ممکن است حاوی میکروب هستند بشویید. سپس آنها را با استفاده از 1 قاشق غذاخوری سفید کننده به 4 فنجان آب ضد عفونی کنید.

رفتار. هیچ درمان خاصی برای بیماری دست، پا و دهان وجود ندارد. از آنجایی که توسط یک ویروس ایجاد می شود، آنتی بیوتیک مورد نیاز نیست. اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش علائم کودک خود انجام دهید. برای درد و تب استامینوفن بدهید. پزشک ممکن است استفاده از دهانشویه ها و اسپری های ضد درد را برای بی حس کردن زخم های دردناک دهان توصیه کند. و مطمئن شوید که کودک شما مایعات کافی دریافت می کند تا مطمئن شوید که دچار کم آبی نمی شود. اگر مطمئن نیستید که به چه مقدار نیاز دارند، یا در مورد هر یک از علائم آنها نگران هستید، با پزشک تماس بگیرید.

چشم قرمز: مسری

چشم صورتی یا ورم ملتحمه ملتحمه چشم، تحریک چشم و پوشش پلک است. علائم ممکن است شامل خارش، سوزش، قرمزی، افزایش پارگی یا ترشح، حساسیت به نور و پوسته پوسته شدن پلک ها یا مژه ها باشد.

چگونه گسترش می یابد. ویروس ها، باکتری ها، آلرژن ها یا محرک ها می توانند باعث ایجاد چشم صورتی شوند. هنگامی که یک ویروس یا باکتری علت آن باشد، کودکان می توانند با لمس سطح آلوده و سپس لمس چشمان خود به راحتی به آن مبتلا شوند.

جلوگیری. برای محافظت از خود و فرزندانتان، مرتباً دست ها را با آب گرم و صابون بشویید. وقتی آب و صابون در دسترس نیست، از ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل استفاده کنید. به کودکان اجازه ندهید که حوله، بالش، دستمال شستشو یا سایر وسایل را با فردی که آلوده است به اشتراک بگذارند. اگر شما یا شخص دیگری در خانه تان چشم صورتی دارید، روبالشی، ملحفه، پارچه دستشویی و حوله را با آب داغ و مواد شوینده بشویید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید.

ورم ملتحمه خفیف اغلب خود به خود بهتر می شود. اشک های مصنوعی و بسته های سرد می توانند به تسکین خشکی و التهاب کمک کنند. اگر کودک شما چشم درد، تب، مشکلات بینایی، سردرد یا قرمزی شدید دارد یا در عرض چند روز بهتر نشد، با پزشک خود تماس بگیرید، شاید به دارو های تجویزی نیاز داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا