کسب و کار

ترفند های ویندوز 10 که احتمالا نمی دانید

با توجه به ذهنیت جدید مایکروسافت “ویندوز به عنوان سرویس” ممکن است برخی از این موارد با تکامل سیستم عامل خراب شوند. به عنوان مثال، دستیار دیجیتالی کورتانا از زمان آغاز به کار ویندوز 10 به عنوان سنگ بنای سیستم عامل عمل کرده است، اما در سال 2020 به وضعیت برنامه پایین تنزل یافت. ما این مقاله را به مرور زمان به روز کردیم تا وضعیت فعلی سیستم عامل را منعکس کند. دانلود از توییتر

نرخ تازه سازی مانیتور خود را تنظیم کنید

تکرارهای بی پایان و ده ها سال طول کشیده است، اما از به روز رسانی اکتبر 2020، تنظیمات صفحه نمایش ویندوز 10 در نهایت به شما امکان می دهد نرخ به روز رسانی مانیتور خود را تنظیم کنید. سپاس خداوند را. پیش از این، باید با فرو رفتن در تنظیمات مخفیانه Device Manager یا با استفاده از نرم افزار ارائه شده توسط Nvidia یا AMD در صورت داشتن کارت گرافیک سازگار، نرخ فریم خود را تنظیم کنید. گزارش کردن در اینستاگرام

اکنون، می‌توانید نرخ به‌روزرسانی مانیتور خود را در مرکز تنظیمات ویندوز 10 تغییر دهید (سیستم > نمایشگر > تنظیمات نمایش پیشرفته). این نکته بیشتر برای گیمرهایی اعمال می شود که مانیتورهایی با نرخ رفرش بالاتر از متوسط ​​خریداری می کنند. اغلب، نمایشگرهای با نرخ تازه‌سازی بالا به‌جای گزینه‌های بالاتر و نرم‌تر موجود با چنین نمایش‌هایی، به‌طور خودکار پیکربندی می‌شوند تا تصاویر را با فرکانس استاندارد 60 هرتز ارائه دهند. اکنون بررسی و رفع آن آسان است.

اگر مانیتور مخصوصاً سریعی دارید و نگران مصرف انرژی هستید، این قابلیت جدید تنظیمات نمایشگر همچنین باعث می‌شود تا زمانی که می‌خواهید بازی کنید، سرعت تازه‌سازی را به سرعت بالا ببرید و آن را برای استفاده ابتدایی دسکتاپ پایین بیاورید. اکثر مردم مایلند حداکثر نرخ تازه سازی خود را به صورت جهانی اجرا کنند.

کیبورد ایموجی و کائوموجی

شاید ندانید، اما ویندوز 10 با قابلیت‌های سیستم‌عامل‌های تلفن همراه از طریق صفحه‌کلید ایموجی مجازی یکپارچه و تلفن‌های تک‌آپ با پشتیبانی از کائوموجی ساخته‌شده ASCII همخوانی دارد! (⌐■_■)

برای احضار آن، به سادگی کلید Windows را فشار دهید و ; به طور همزمان روی صفحه کلید خود در حالی که متن را وارد می کنید. این انتخاب نیز در حال بهتر شدن است، زیرا مایکروسافت با هر به‌روزرسانی ویژگی اصلی ویندوز 10، ایموجی‌ها و کائوموجی‌های بیشتری را اضافه می‌کند.

Snip & Sketch

ابزار Snipping Tool که در ویندوز کاملاً جا افتاده است بالاخره جایگزین و ارتقا می یابد. Snip & Sketch ابزار جدیدی است که به شما امکان می دهد با فشار دادن Windows + Shift + S بخشی از صفحه را برای کپی انتخاب کنید. پس از انجام این کار، اسکرین شات انتخاب شده در کلیپ بورد شما کپی می شود، بنابراین می توانید آن را در هر ویرایش تصویری جایگذاری کنید. نرم افزار – از جمله برنامه مستقل Snip & Sketch که به شما امکان می دهد تصاویر علامت گذاری شده خود را حاشیه نویسی کرده و به اشتراک بگذارید.

اشتراک نزدیک

اشتراک گذاری نزدیک به اشتراک گذاری فایل ها و URL ها با رایانه های شخصی محلی را آسان می کند و نیاز به درایوهای فلش یا برنامه های چت را برای ارسال چیزی نادیده می گیرد. اگر رابط اشتراک گذاری را در Microsoft Edge یا File Explorer باز کنید، رایانه های شخصی با Nearby Sharing را می بینید که به عنوان یک گزینه ظاهر می شوند. هنگامی که چیزی ارسال می شود، گیرندگان یک اعلان پاپ آپ دریافت می کنند. به آن به عنوان جایگزینی برای Airdrop اپل فکر کنید، البته بدون هیچ پشتیبانی تلفن همراه.

برای استفاده از Near Share، رایانه شما نیاز به کارکردن بلوتوث و Wi-Fi دارد و قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، باید گزینه Nearby Sharing را در تنظیمات فعال کنید. سرعت انتقال در آزمایش‌های ما بسیار آهسته و شبیه بلوتوث بود، بنابراین ممکن است همچنان بخواهید برای ارسال فایل‌های بزرگ به ابزارهای جایگزین متوسل شوید. مایکروسافت می‌گوید این ویژگی به‌طور خودکار بسته به آنچه در دسترس است و سرعت بیشتری دارد، استفاده از Wi-Fi یا بلوتوث را انتخاب می‌کند.

تم تاریک

اگر به تم های تیره علاقه دارید، به تم های تیره علاقه دارید. تم های روشن، کره چشم شما را می سوزاند. خوشبختانه ویندوز 10 اکنون از یک تم تیره پشتیبانی می کند. به Start > Settings > Personalization > Color بروید و گزینه “dark” را در زیر “Choose your default app mode” انتخاب کنید. به روز رسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 تم تیره را گسترش داد و فایل اکسپلورر را نیز در بر گرفت. لذت بردن!

قفل دینامیک

Adios, Windows + L. Dynamic Lock یک ویژگی مفید است که رایانه شما را با تلفن شما از طریق بلوتوث جفت می کند، سپس هنگامی که از آن دور می شوید رایانه شما را به طور خودکار قفل می کند. برای شروع استفاده از آن، دو دستگاه را در Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers با هم ازدواج کنید، سپس Dynamic Lock را در تنظیمات > حساب > گزینه های ورود به سیستم فعال کنید.

راهنمای گسترده Dynamic Lock PCWorld می‌تواند همه چیزهایی را که باید در مورد این ویژگی بدانید، از جمله نکات عمیقی که به شما امکان می‌دهد جزئیاتی مانند فعال کردن ویژگی را در محدوده کوتاه‌تر تنظیم کنید، به شما ارائه می‌دهد.

حفاظت از باج افزار

باج افزار یک مشکل رو به رشد (و لعنتی بد) است. رایانه‌های شخصی را آلوده می‌کند، فایل‌های شما را رمزگذاری می‌کند، و همه چیز را تا زمانی که باج بپردازید، گروگان نگه می‌دارد—از این رو نام آن است. بهترین دفاع در برابر باج‌افزار، پشتیبان‌گیری مکرر و نرم‌افزار امنیتی قوی است، اما ویندوز 10 اکنون شامل حفاظت اولیه در سیستم عامل شما می‌شود.

دسترسی به پوشه کنترل شده “از فایل ها و پوشه های شما در برابر تغییرات غیرمجاز توسط برنامه های غیر دوستانه محافظت می کند.” اسناد، تصاویر، فیلم‌ها و پوشه‌های دسک‌تاپ شما به‌طور پیش‌فرض محافظت می‌شوند، اگرچه می‌توانید پوشه‌های دیگر را به‌طور دستی مسدود کنید یا نرم‌افزار مورد اعتماد را در لیست سفید برای دسترسی به اطلاعات قفل‌شده خود مسدود کنید. می‌توانید با باز کردن برنامه امنیتی ویندوز (ویندوز دیفندر سابق)، به تب حفاظت از ویروس و تهدید، و کلیک روی پیوند «مدیریت حفاظت باج‌افزار» در پایین، دسترسی به پوشه‌های کنترل‌شده را تغییر دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا