موفقیت

قوانین ساده و مهم برای یادگیری زبان خارجی

باید به یاد داشته باشید یادگیری زبان زمان می برد. یادگیری یک زبان نیازی نیست همیشه پیچیده و خسته کننده باشد، بنابراین در اینجا چند قانون اصلی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید زبان را راحت تر و بهتر یاد بگیرید.

اهداف هوشمندانه ایجاد کنید.

ما تمایل داریم که تصمیمات سال نو را در راستای «یادگیری اسپانیایی» داشته باشیم، اما چگونه می‌دانید که چه زمانی موفق شده‌اید؟ اگر هدف شما این است، چگونه می توانید بفهمید که چه زمانی به آن رسیده اید؟

برای شروع توسعه هدف SMART خود در یک زبان، به شدت توصیه می کنم تا حدودی با چارچوب مشترک اروپایی که سطوح زبان را تعریف می کند آشنا شوید. این چارچوب راهی برای تعیین اهداف زبانی خاص و اندازه گیری پیشرفت خود در اختیار شما قرار می دهد.

به طور خلاصه، A به معنای مبتدی، B به معنای متوسط، و C به معنای پیشرفته است، و هر سطح به دسته های پایین (1) و بالا (2) تقسیم می شود. بنابراین یک بلندگوی مبتدی بالا A2 است و یک بلندگوی پیشرفته پایین تر C1 است. این سطوح علاوه بر مشخص بودن، کاملاً قابل اندازه‌گیری هستند، زیرا مؤسسات رسمی می‌توانند شما را بر روی آنها آزمایش کنند و مدرک دیپلم (بدون نیاز به ثبت‌نام دوره) را به زبان آلمانی (بهترین آموزشگاه زبان آلمانی)، فرانسوی، اسپانیایی، ایرلندی و هر یک از زبان‌های رسمی اروپایی دیگر ارائه دهند. در حالی که از همان مقیاس استفاده نمی شود، می توانید به روشی مشابه در چینی و ژاپنی نیز آزمایش شوید.

برای یادگیری هر زبانی سعی کنید بهترین کلاس ها را پیدا کنید. مثلا به بهترین آموزشگاه زبان آلمانی ، زبان فرانسوی و .. بروید.

من با افراد زیادی صحبت کرده‌ام تا سعی کنم به درک مورد توافقی که هرگز از «تسلط» گفته نشده است را مشخص کنم، و متوجه شده‌ام که در حدود سطح B2 (متوسط ​​بالا) به میانگین می‌رسد. این به طور مؤثر به این معنی است که شما با زبان مادری خود “برابری اجتماعی” دارید، به این معنی که می توانید در موقعیت های اجتماعی به زبان مقصد خود به همان شیوه ای که در زبان مادری خود زندگی می کنید زندگی کنید، مانند چت های معمولی با دوستان در یک نوار. بپرسید مردم در آخر هفته چه کردند، آرزوهای خود را به اشتراک بگذارید و با مردم ارتباط برقرار کنید.

اگرچه من خودم در زبان فرانسوی، اسپانیایی به مرحله C2 رسیده‌ام و در زبان‌های دیگر به آن نزدیک هستم، از نظر واقع بینانه فقط باید از نظر اجتماعی در زبانی که می‌خواهم با آن ارتباط برقرار کنم معادل باشم. نیازی نیست به زبان‌های دیگر کار کنم. ضروری است که اولویت های خود را روشن نگه دارید تا از ناامیدی جلوگیری کنید. بیشتر اوقات، فقط B2 را هدف قرار دهید.

برای دستیابی به هدف خاص خود، می توانید آن را بیشتر تجزیه کنید. به عنوان مثال، من متوجه شده ام که سطح روانی (B2) را می توان در عرض چند ماه به دست آورد، به شرطی که شما بر جنبه گفتاری تمرکز کنید.

در زبان‌های آوایی (مانند بیشتر زبان‌های اروپایی)، در واقع می‌توانید خواندن همراه با مکالمه را بیاموزید، بنابراین به طور موثر این کار را رایگان دریافت می‌کنید. اما به طور واقع بینانه، ما تمایل داریم ایمیل ها و پیام های متنی را بنویسیم – نه مقاله ها – به صورت روزانه (مگر اینکه در حرفه نویسنده باشید و ممکن است این اهداف را با L2 خود نداشته باشید). تمرکز بر صحبت کردن و گوش دادن (و شاید هم خواندن) تسلط را در چند ماه بسیار واقعی تر می کند.

از مکالمه (B1) به تسلط (C2) پرش کنید.

از روز اول تا روز 90 (و بعد از آن)، حداقل یک ساعت در روز در L2 صحبت می‌کنم، و زمان مطالعه من بر اساس جلسات گفتاری تنظیم می‌شود تا مطمئن شوم که مکالمه‌ام چیزی است که بهبود می‌یابد – نه فقط «مهارت‌های زبان عمومی» من. از طریق فهرستی مبهم از کلماتی که ممکن است هرگز استفاده نکنم. اطلاعات بیشتر درباره ی سطوح مختلف زبان خارجی

بنابراین، برای مثال، ممکن است جلسه‌ای را با پرسیدن اینکه دوست یا معلم مادری‌ام در آخر هفته انجام داده شروع کنم و به آن‌ها بگویم که چه کار کردم. سپس مطلبی را که اخیراً در ذهنم است به اشتراک می‌گذارم و سعی می‌کنم نظر خود را در مورد آن بیان کنم یا به زبان مادری اجازه می‌دهم موضوع جدیدی را معرفی کند. مهم است که یک نقش فعال داشته باشید و مطمئن شوید که مکالمات متنوعی دارید. فهرستی از موضوعاتی که دوست دارید در مورد آنها بحث کنید و آنها را مطرح کنید (سرگرمی ها، امیدها به آینده، دوست نداشتن ها، کارهایی که در تعطیلات خود انجام خواهید داد و غیره) داشته باشید و مطمئن شوید که گفتگو دائما در حال پیشرفت است.

تمرین و مطالعه زیاد برای بهبود این جلسات گفتاری باعث می‌شود که من به سطح متوسط ​​(B1) پایین‌تر بروم، به این معنی که می‌توانم شخص دیگری را که با من صحبت می‌کند به خوبی درک کنم تا زمانی که او مایل به صحبت واضح باشد و با سطح و اشتباهات من سازگار شود. . این خیلی کار است، توجه داشته باشید! در روزهای معمولی یادگیری، ممکن است مملو از ناامیدی باشم یا احساس کنم مغزم در حال ذوب شدن است در حالی که – در واقع – واقعاً پیشرفت زیادی می کنم.

اما وقتی اولین مکالمه موفق خود را با یک زبان مادری داشته باشید، کار کاملاً ارزشش را دارد. شما بیش از حد باور هیجان زده خواهید شد.

برای اینکه ببینید این سطح B1 چگونه به نظر می رسد، این ویدیوها را از چت کردن من با یک بومی به زبان عربی (شخصا با معلم ایتالیاکی ام!) و به زبان ماندارین با دوستم یانگ یانگ در مورد نحوه شروع کار او به عنوان مجری برنامه تلویزیونی ببینید: برای اطلاع از نحوه ی یادگیری زبان عربی اینجا را بخوانید.

در این سطح، البته من هنوز هم اشتباهات زیادی مرتکب می شوم، اما آنها خیلی مانع ارتباط نمی شوند.

اما برای غلبه بر آن فلات “به اندازه کافی خوب”، این نقطه ای است که من تمایل دارم به مطالب آکادمیک و کتاب های دستور زبان بازگردم تا آنچه دارم را مرتب کنم. من متوجه می شوم که وقتی از قبل به زبان صحبت می کنم، گرامر را خیلی بهتر می فهمم. این رویکرد واقعاً برای من کار می کند، اما بهترین روش یادگیری زبان وجود ندارد. به عنوان مثال، تیم از همان ابتدا با ساختارشکنی گرامری یک زبان به موفقیت بزرگی دست یافته است. رویکرد شما کاملاً به شخصیت شما بستگی دارد.

بعد از تمرینات زیادی برای مرتب کردن اشتباهاتم در سطح B1، متوجه شدم که می توانم به B2 بشوم.

در مرحله B2 واقعاً می توانید از زبان لذت ببرید! می توانید معاشرت کنید و هر مکالمه معمولی که دوست دارید داشته باشید.

اما برای ورود به سطوح تسلط C1/C2، الزامات بسیار متفاوت است. شما باید شروع به خواندن روزنامه ها، پست های وبلاگ فنی یا سایر مقالاتی کنید.

بیشتر بدانید:

  1. در یادگیری زبان خارجی زیاد گوش کنید.
  2. روند آموزشی باید آرام باشد تا نتیجه بهتری حاصل شود.
  3. به صورت روزمره تکرار و تمرین داشته باشید.
  4. پادکست های انگلیسی می تواند مهارت شنیداری شما را تقویت کند.
  5. آموزشگاه ها و منابع معتبر را برای یادگیری انتخاب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا