کسب و کار

11 نکته ای که باید هنگام گسترش تجارت خود در سطح بین المللی در نظر بگیرید

جهان اکنون یک دهکده جهانی است. هر کارآفرینی پس از راه اندازی راه اندازی خود شروع به رویای جهانی شدن می کند. مفهوم جهانی‌شدن به معنای یک فعالیت جهانی از یکپارچگی و نسبیت مالی، تجاری و ارتباطی است. مردم اغلب مفهوم جهانی شدن را جدید فرض می کنند، با این حال، به اندازه امپراتوری روم قدیمی است.

این مفهوم با کتاب «دنیا مسطح است» نوشته توماس ال. نویسنده آن در مورد شیوه های جهانی سازی، برون سپاری و مدیریت زنجیره تامین بحث می کند. وی همچنین در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به این روند و تأثیری که سرمایه گذاری های تجاری و سایر شرکت ها در قرن های آینده شاهد خواهند بود صحبت کرد.

جهانی شدن برای SMEها

در اینجا توجه به این نکته نیز ضروری است که برای کسب و کارهای نوظهور کوچک و متوسط، جهانی شدن و جهانی شدن کار بزرگی است. این امر مستلزم تعهد مهمی است که می گوید چگونه می تواند تجارت و شیوه های موجود را قطع کند.

از این رو، مدیرعامل باید پس از در نظر گرفتن همه چیز و مراقبت از همه عوامل و تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف آن تصمیم گیری کند. همه ذینفعان نیز باید در این مورد توافق داشته باشند، زیرا همکاری آنها برای انجام فعالیت های روزمره در نتیجه ابتکارات جهانی همیشه لازم است.

فهرستی از یازده عامل مهم که قبل از اجرای تجارت در سطح بین‌المللی باید در نظر گرفته شود، برای راحتی کارآفرینان به اشتراک گذاشته شده است.

تجزیه و تحلیل Swot

قبل از اتخاذ ابتکار جهانی شدن، بسیار مهم است که مزایا و معایب جهانی شدن و تأثیرات بعدی بر تجارت را در نظر بگیرید، مانند:

تهیه داده ها و تجزیه و تحلیل تقسیم بندی بازار برای تعیین اینکه آیا محصول بالقوه بازار پسند و به راحتی برای مشتریان محلی قابل قبول است یا خیر.

کار بر روی محصول و تجزیه و تحلیل شکاف آن با مقایسه محصولات داخلی. همچنین رسیدگی به تقاضا برای محصولات داخلی و الزاماتی که در بین محصولات داخلی وجود ندارد.

انجام تجزیه و تحلیل SWOT با بررسی تمام جزئیات و ترجیحات مخاطبان هدف. ممکن است قیمت محصول در مقایسه با محصولات داخلی بالاتر رود. در نظر گرفتن اینکه آیا توسط مردم محلی پذیرفته می شود یا خیر.

در نظر گرفتن فرصت بازار و جذب و هدف گذاری بازار تصمیم خوبی خواهد بود و اینکه چقدر طول می کشد تا مخاطبان را جذب کند.

کار بر روی یک طرح کسب و کار موثر

گسترش تجارت در خارج از کشور کار آسانی نیست. برای دنبال کردن آن نیاز به تحقیقات مناسب و یک طرح تجاری دارد. چیزهای تصادفی در جهانی شدن کار نمی کنند. تدوین استراتژی و طرح کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. هنجارهای بازار با توجه به مناطق متفاوت است.

در بازارهای مختلف به دلیل شرایط اقتصادی، فرهنگی و دولتی، تفاوت های ظریف متفاوتی وجود دارد.

یک استراتژی محلی برای توسعه موثر در خارج از کشور ضروری است. یک طرح تجاری باید تدوین شود و نه تنها باید به بخش های شرکتی بین المللی پایبند باشد، بلکه باید به نیازها و اهداف بازار محلی نیز توجه کند.

نکات مهمی که باید قبل از تدوین برنامه روی آنها کار کنید

مهم است که روی استراتژی های کوتاه، بلند و متوسط ​​کار کنید تا فرآیند مطابق با آن انجام شود. همچنین تعیین اهداف عملی و معقول با توجه به بودجه و سنجش پیشرفت حائز اهمیت است.

یک طرح تجاری همچنین باید شامل اهداف و مقاصد ابتکار جهانی، همراه با معیارهای موفقیت باشد.

تکمیل مدل و ساختار کسب و کار. قبل از آن، مهم است که ساختار کسب و کار را مشخص کنید، خواه قرار است یک شرکت جداگانه، یک دفتر فروش یا یک شعبه باشد.

کار بر روی بودجه سالانه نیز برای اطلاع از هزینه ها الزامی است.

تدوین یک طرح پروژه که مهلت های تعیین شده را رعایت کرده و بی جهت آن را به تاخیر نیندازد.

ساختن یک منبع ساحلی

یک رویه رایج در بین شرکت‌ها در حین جهانی‌سازی، استفاده شرکت مادر از منابع اجرایی است. علاوه بر این، بسیاری از آنها به دنبال بازسازی یک تیم از صفر هستند. این عمل زمان بر و همچنین پرخطر است.

این روند و زمان را کند می کند. کارشناسان همیشه استفاده از مدیران ارشد با تجربه اثبات شده را توصیه می کنند.

همچنین شرکت را قادر می سازد تا پیشرفت کار را تحریک کند و با استخدام تیم مناسب با تجربه مرتبط، اهداف و نتایج مورد انتظار به دست آید. علاوه بر این، سایر نکات مهم عبارتند از

انتخاب مدیران موقت با تخصص قوی، و شرکت همچنین می تواند رهبران موقت را از بازار خارجی پروژه برون سپاری کند.

کار بر روی یک زیرساخت مالی سالم و در نظر گرفتن برون سپاری به ارائه دهنده خدمات محلی منطقه ای.

شروع یک فرآیند استخدام با یک تیم رهبری پیشرفته.

در دسترس بودن محصولات از قبل

محصول باید از قبل مطابق با نیاز بازار آماده شود. شرکت باید برای دستیابی به بهترین نتایج زمان معینی را روی محصولات صرف کند. آنها همچنین می توانند دولت را تجزیه و تحلیل و بررسی کنند و در صورت نیاز برای دریافت گواهینامه مراجعه کنند.

تعیین بومی سازی محصول مهم است و نمی توان تصمیم گیری در مورد ترجمه صحیح و دقیق نام محصول را نیز نادیده گرفت.

شروع بررسی ثبت اختراع و علامت تجاری و بازخورد نیز باید در نظر گرفته شود.

تست تضمین کیفیت یکی دیگر از عوامل مهم است. این امر مستلزم رعایت استانداردهای محلی است.

آمادگی سازمانی

تفاوت ها و عوامل فرهنگی مهم ترین چیزهایی هستند که قبل از جهانی شدن باید در نظر بگیرید. فرهنگ کشور را نمی توان در هر منطقه و کشوری به کار برد.

چه در مورد زبان، مشتریان یا سایر مقررات باشد، شرکت باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا سیاست ها و رویه هایی را که مطابق با انتخاب ها و ترجیحات مخاطبان هدف است، اجرا کند.

رویکرد معمول شرکت‌ها «یک اندازه متناسب با همه» است که رویکردی عملی نیست و تنها در کوتاه‌مدت می‌تواند سودمند باشد و در بلندمدت اثرات منفی دارد. همچنین شامل ارزیابی ساختار سازمانی است تا بتوان استراتژی را با موفقیت اجرا کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا