فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزاری را برای مشتریان فراهم می آورد که بهتر خدمات گردشگری را بشناسند و انتخاب کنند. همچنین بستری مناسب برای شرکت های گردشگری می سازد تا کار خود را توسعه دهند و خدمات خود را در سطح جهانی معرفی کنند.
تجارت گردشگری الکترونیگ باعث بالا رفتن کیفیت خدمات و کمتر شدن هزنیه ها می شود. گردشگری الکترونیک تعامل با مشتری را راحتتر کرده در نتیجه شرکت های گردشگری آسان تر می توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند و با هزینه کمتر اطلاعات را در اختیار آن ها قرار دهند بنابراین مشتری بیشتری به دست آورده وسود دهی آن ها بیشتر می شود.
1. بستر گفتگوی آنلاین سفر را راه اندازی کنید
با ایجاد بستر گفتگو در پلتفرم های مختلف این امکان را به مشتریان خود می دهید تا درباره سفر و مقاصد سفر بحث و گفتگو کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند در نتیجه بهتر می توانند مقصد خود را انتخاب کنند زیرا در خلال تجربیات دیگران با مکان های مختلفی آشنا می شوند و بهترین مقاصد را انتخاب می کنند. برای دریافت ایده واضح تر از مدل کسب و کار، نمودار زیر را بررسی کنید.
این پلتفرمها اطلاعات دقیقی در مورد مکانهایی که باید در یک زمان مشخص از سال بازدید کنید در اختیار شما قرار میدهند. وب سایت ها به شما کمک می کنند تا کرایه های ارائه شده توسط هتل های مختلف را مقایسه کنید و می توانید خدماتی را که می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید.
وضعیت فعلی بستر گفتگوی آنلاین سفر
یکی از مشهورترین شرکتها در پلتفرم گفتگوی آنلاین سفر، Tripadvisor است. در ابتدا، بازاری که بهترین مکانها را برای بازدید با جزئیات هتلها و فعالیتها در مکان مورد نظر پیشنهاد میکرد، Tripadvisor بعداً ویژگی رزرو سفر را اضافه کرد که به عنوان یک راهحل یکجا برای مسافران برای برنامهریزی، رزرو و سفر ظاهر شد. با این حال، روح این شرکت این است که با ارائه راهنمایی (به لطف بیش از 934 میلیون بررسی) از کسانی که قبلاً آنجا بوده اند، انتظارات مشتری را برآورده کند.
تریپادوایزر که در ابتدا زیرمجموعه گروه Expedia بود، بعداً به دلیل اسپین آف شرکت به یک شرکت فردی تبدیل شد. این شرکت که با سرمایه اولیه 4 میلیون دلار شروع می شود، امروز از دارایی خالص نزدیک به 5 میلیارد دلار برخوردار است که در مقاله هاروارد بیزینس ریویو به عنوان یک داستان موفقیت کلاسیک مصرف کننده نامیده می شود. تریپ ادوایزر رشد فوق العاده ای را نشان داده و شهرت پیدا کرده است زیرا کار را برای بازاریابان کاهش می دهد.
اما علیرغم اینکه یک رسانه محبوب است، اغلب به دلیل بررسی های جعلی در وب سایت خود با واکنش های منفی روبرو می شود. به عنوان مثال، اخیراً تیم Tripadvisor بررسی های هتل 3 ستاره ویکتوری «The Grand Hotel Scarborough» را به دنبال هجوم نظرات ارسالی از سوی افرادی که در هتل اقامت ندارند، به حالت تعلیق درآورد.
فرصت های تجاری در بستر گفتگوی آنلاین سفر
برخی از کسبوکارهای رقیب تمایل دارند یکی دیگر را پایین بیاورند و برای سایتی مانند Tripadvisor راحتتر است که هدف قرار گیرد. برای ایجاد یک بازار موفق مانند Tripadvisor، باید اطمینان حاصل کنید که بازار با حداقل / صفر ورودی های نادرست در وب سایت شما معتبر باقی می ماند. از این رو، ضمن ایجاد چنین بازاری، باید برای چالش های پیش رو کاملاً آماده بود. در اینجا به برخی از نکاتی که باید به آنها توجه شود اشاره شده است.
بررسی های تقلب
تقلب در نقد و بررسی موضوع شناخته شده ای است که این پلتفرم ها با آن مواجه هستند. خرید و فروش نقد و بررسی این روزها به یک روش معمول برای صاحبان فهرست تبدیل شده است. بررسی های تقلب بر تصویر برند تأثیر می گذارد زیرا مخاطب اعتماد خود را به بازار از دست می دهد و در نتیجه ترافیک کلی وب سایت کاهش می یابد. برای به حداقل رساندن چنین موارد کلاهبرداری، باید یک تیم اختصاصی برای نظارت بر فعالیت های پلت فرم همیشه در دسترس باشد.
امنیت بازار
راه اندازی بازاری مانند Tripadvisor به معنای ارائه رزرو سفر است که شامل پرداخت آنلاین پس از رزرو و به اشتراک گذاری جزئیات در وب سایت مسافر است. در اینجا، هر نوع نقض امنیتی منجر به سرقت داده یا حتی سرقت پرداخت می شود و کسب و کار شما را از بین می برد. از این رو، برای جلوگیری از نگرانی های امنیتی، توسعه وب سایت باید به گونه ای انجام شود که امنیت مشتری و داده های آنها را در اولویت قرار دهد.
شخصی سازی
منحصر به فرد کردن سفر ها تجربه جذاب تری برای مسافران فراهم می کند ودر نتیجه این استراتژی جلب مشتری باعث بالا رفتن فروش می شود.
رقابت
وقتی در مورد رقابت خود آگاهی داشته باشید، می توانید از قبل برنامه ریزی کنید. توسعه یک استراتژی برای بازار تنها راهی است که می توانید با رقابت مقابله کنید.
فصل سفر
زمان های سفر یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. اغلب مردم ترجیح می دهند در ایام تعطیل به خصوص ایام نوروز به مسافرت بروند شما باید به این نکته توجه داشته باشید و برای آن آماده باشید. برای داشتن بازاریابی خوب لازم است جذب افراد در خارج از این زمان ها با تخفیف های خوب است.